Nóra Dudás

komt uit Hongarije en begint daar haar muziekopleiding op zevenjarige leeftijd. Tijdens haar gymnasiumstudie met muziekspecialisatie (Zoltan Kodaly Highschool, Kecskemet) studeert ze piano (hoofdvak) en klavecimbel. Tijdens deze jaren volgt ze masterclasses bij bekende Hongaarse pianisten als Zoltan Kocsis, Livia Rev etc.
Nóra behaalt haar bachelor aan de universiteit van Debrecen op de faculteit kerkmuziek met orgelspecialisatie in 2011. Aan hetzelfde conservatorium haalt ze in 2013 haar masterdiploma orgeldocent. Vanaf 2013 vervolgt Nóra haar orgelstudies aan het Conservatorium van Amsterdam bij Pieter van Dijk. Daarnaast studeert ze klavecimbel bij Tilman Gey. Ze volgt masterclasses bij Jacques van Oortmerssen, Matthias Havinga, Krzysztof Urbaniak; en voor clavecimbel- of clavichord bij Menno van Delft en Miklos Spanyi. Verder leert ze liturgische orgelimprovisatie van Robert Kovacs, Szilard Kovacs en van Jacob Lekkerkerker.
Als kerkmusicus is ze bijzonder geïnteresseerd in de alternatim orgelpraktijk en schrijft haar masterscriptie over dit onderwerp met de titel 'Alternatim orgelmissen in de Europese landen'.
Tijdens haar studietijd in Hongarije is Nóra geboeid door het effect van muziek op de mens en ontwikkelt ze een diepe behoefte om muziek toe te passen, niet alleen om esthetische redenen, maar om te bewegen en mensen op emotioneel, fysiek, psychisch en cognitief vlak te veranderen. Ze gaat muziektherapie studeren en haalt haar master in 2018 in het muziektherapieprogramma aan het ArtEZ Conservatorium. Haar afstudeerscriptie gaat over: 'Het effect van muzikale improvisatie in thematische muzieksculpturen (TMS) -methode op interrelationele problemen van een Migrant in Nederland: een kwalitatieve case als pilotproject'.

Nóra Dudás